Sprawdzone domowe sposoby

Sposoby na stres

Zawrotne tempo życia, nadmiar obowiązków, którym za wszelką cenę - często kosztem odpoczynku - staramy się podołać, rodzą silne napięcia psychiczne. Zwykle po jakimś czasie nasz przeciążony fizycznie i psychicznie organizm zaczyna reagować stresem.

Jak może objawiać się stres? Bardzo często stajemy się rozdrażnieni albo apatyczni. Pojawia się uczucie zagrożenia, dręczą nas lęki. Do tego dochodzą zwykle trudności z zasypianiem, czasem kłopoty z trawieniem, a nawet zakłócenia w pracy serca. Objawy te mogą być tak silne i uciążliwe, że zaczynają utrudniać życie. Wiele osób sięga wtedy po dostępne bez recepty ziołowe środki uspokajające. To dobrze, ponieważ długo utrzymujący się stres niszczy organizm, może być przyczyną poważnych zaburzeń w jego funkcjonowaniu.

Czy zioła są skutecznym sposobem na stres? Tak, i to bardzo. Zanim sięgniemy po syntetyczne preparaty uspokajające, warto więc zastosować środki ziołowe. Są o wiele łagodniejsze, nie uzależniają i nie mają niepożądanych skutków ubocznych, można je brać tak długo, jak jest to potrzebne.

Można robić napary z mieszanki ziół. W ich skład wchodzą trzy zioła o znanym od stuleci i sprawdzonym działaniu uspokajającym:

  • waleriana, która wycisza emocje, łagodzi stany napięcia, uczucie niepokoju, roz-kojarzenia;
  • chmiel, który pomaga przy trudnościach z zasypianiem na tle nerwowym, w stanach zmęczenia i wyczerpania nerwowego;
  • goryczka alpejska, regulująca pracę układu pokarmowego, łagodząca m.in. uczucie ucisku w żołądku.




Pokrewne tematy: